fredag den 27. januar 2017

Vi har lettest til smil når vi er ubekymrede

Da jeg her til morgen sad og så nyheder på TV2 News fangede en forsikringsreklame min opmærksomhed med ordene:
Vi har lettest til smil når vi er ubekymrede...
Det er så ganske sandt.

Vi har en tendens til at være ganske defensive i vores hverdag. Vi irriteres over et højt tempo på mange områder. Det er først når man bliver opmærksom på dette, at man begynder at gøre noget ved det, for det sker ganske ubevidst i mange brancher og kredse.

Vi har nemlig lettest til smil når vi er frigjort fra tanker såsom:
  • Hvad tænker han/hun om mig?
  • Hvad mener de andre om samme emne?
  • Kan jeg tillade mig at sige nej?
Vi skal lære at være mere autentiske. Være gode ved os selv. Når noget går imod vore ønsker, så handler det ikke om at være barnlig når du tillader dig selv at sige "tak for tilbuddet, men nej tak", men derimod om, at du sætter dig selv og dine nære højere end andres forventninger til dig.

Vi har lettest til smil når vi er ubekymrede. Lyder irriterende banalt, men faktisk værd at tænke på.

Rigtig god weekend til alle. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar