søndag den 6. december 2015

Kærlighed gør blind

Man forstår faktisk godt de folk, som falder for internetsvindel hvor de bliver kontaktet af en attraktiv partner. De fleste af os har set det på TV, hvor man har hørt om en kvinde som er faldet for en mand, der tog kontakt - og det er stensikkert også sket for mænd, hvor kvinder tog kontakt.

Selv de mere grundige har måske lavet en Google-søgning, og intet ser forkert ud på overfladen. Indtil de finder ud af, at de er blevet taget ved næsen.

Kærlighed gør blind - og nogle gange skal der ikke ret meget til, før folk mister denne skarpe analytiske sans.

Nu har jeg altid været skeptisk anlagt, så jeg gennemskuer hurtigt den slags. Jeg blev for nylig kontaktet af en russisk kvinde via Lovoo, en dating-app hvor folk, ligesom på Tinder, kunne vurdere hinanden. Hendes største fejl var, at mails var standardtekster - og dette blev klart, da hun skrev spring cleaning midt i december.

Hvis du ikke selv kan engelsk, så betyder spring clearning nemlig forårsrengøring, så det afslørede jo straks, at kommunikationen var standardiseret. Jeg blev skeptisk allerede ved anden mail, men fortsatte korrespondancen, fordi jeg lige ville se hvilken vej det gik - og tendensen var klar. Komplet spild af tid.

Men hvis ikke du er lige så skarp og analytisk, kunne du nemt falde for den slags, så vær vågen derude.

Rigtig god søndag til alle. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar